top of page

Happy Content nominerad i Swedish Content Awards


Happy Content nominerade till Swedish Content Awards för Utbildning för framtiden

28.09.2023

Nu är finalisterna i Swedish Content Awards klara. Som enda byrå i norra Sverige har Happy Content blivit nominerad i årets upplaga av tävlingen, där bidraget har skapat stor synlighet för utbildningar i norra Norrland.


Happy Content tävlar mot stora byråer som Spoon och Gullers Grupp i kategorin Offentlig sektor & Samhällsinformation. Det nominerade bidraget är sajten “Utbildning för framtiden” för kommunalförbundet Akademi Norr och Lapplands Lärcentra. Idén med “Utbildning för framtiden" är att nå ut bättre med eftergymnasiala utbildningar i norra Norrland. Hittills har den över 112 000 unika besökare och arbetet med att skapa engagerande innehåll för målgrupperna har varit en av framgångsfaktorerna.

– Att bli nominerad i Nordens största tävling i vår bransch visar att vi håller en hög nationell nivå. Det är särskilt relevant i en kontext där 99% av de nominerade är välkända storstadsbyråer. Det visar också på vikten av att norra Sveriges perspektiv representeras i branschen. Vi är väldigt tacksamma för att våra uppdragsgivare har visat stort förtroende för vår expertis och själva verkligen brinner för sina uppdrag, säger Ingela Hällsten på Happy Content.


Akademi Norr har, tillsammans med Lapplands Lärcentra, lyckats få till ett unikt samarbete med över 30 medverkande yrkeshögskolor, universitet och kommuner i norra Sverige. – Vi har byggt på små resurser med en långsiktig vision om att klustra samman utbildningsaktörer och kommuner för att få en större genomslagskraft. Det är ett långsiktigt arbete mellan Akademi Norr, Lapplands Lärcentra och vår fantastiska byrå Happy Content. Det känns riktigt roligt att små inlandskommuner får ta plats, säger Martin Bergvall, förbundschef Akademi Norr.


Happy Content tog silver i tävlingen 2018 med bidraget "Miraklet i Mexico" för Aftonbladet Plus.



Om Swedish Content Awards Swedish Content Awards är Nordens största tävling för content marketing med syftet att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som ger önskad effekt. Swedish Content Awards arrangerades för första gången år 2000 och sedan 2022 är Sveriges Kommunikationsbyråer arrangörer.



bottom of page